Zichtbaar op het bedrijventerrein

Zichtbaar op het bedrijventerrein

Om op te vallen kunt u vlaggenmasten plaatsen en hier bedrijfsvlaggen in hangen. Ontvang bezoekers op uw bedrijfslocatie door zichtbaar te zijn, goede parkeerplaatsen aan te bieden en te zorgen voor duidelijke wegwijzers. Richt uw ontvangstruimte mooi in en zorg voor een comfortabele wachtruimte. Maak een opgeruimde en ordelijke indruk. Zorg tot slot voor een hartelijk ontvangst.

7 tips om bezoekers te ontvangen op een bedrijventerrein

Als zzp’er of bedrijfseigenaar ontvangt u natuurlijk weleens klanten op kantoor of een gehuurde locatie. De kans is groot dat u bovendien op een bedrijventerrein zit. Bij het ontvangen van klanten op een bedrijventerrein zijn er een aantal aandachtspunten die u goed in het oog moet houden. Hoe begeleidt of wijst u bezoekers naar de juiste deur? En welke hulpmiddelen kunt u hier in de praktijk voor gebruiken? Wij laten het zien aan de hand van een aantal concrete en nuttige tips.

Plaats bedrijfsvlaggen

Grote, mooi vormgegeven bedrijfsvlaggen zijn prima hulpmiddelen om bezoekers en voorbijgangers attent te maken op uw kantoor of bedrijfsgebouw. Dat geldt zeker voor een bedrijventerrein. Oppervlakkig gezien lijken de verschillende gebouwen op zo’n locatie vaak namelijk sterk op elkaar. Met een mooie bedrijfsvlag maakt u gelijk duidelijk op welke plek u precies kantoor houdt en kost het klanten en bezoekers veel minder moeite om uw bedrijf te vinden. Bedrijfsvlaggen bieden bovendien legio mogelijkheden om uw boodschap over te brengen. Alleen een strak vormgegeven bedrijfslogo? Of heeft u liever een vlag die met fotomateriaal ook een stukje extra beleving creëert? Met een goed ontworpen bedrijfsvlag kunt u alle kanten op.

Zorg voor een goede bedrijfsparkeerplaats

Het niet of lastig kunnen vinden van een vrije parkeerplaats is een van de grootste ergernissen van klanten en bezoekers. Dat blijkt onder meer uit een onderzoek van Welkom! onder duizend werkende Nederlanders. Let bij de keuze van een kantoor of het huren van een werkruimte dus goed op de beschikbare parkeerruimte. Uw klanten zullen u er dankbaar voor zijn. Door vlaggen rond de parkeerplaats te plaatsen, maakt u bezoekers ook sneller attent op de parkeerplek.

Routebeschrijving of bewegwijzering

Verdwalen of lang zoeken naar de plaats van bestemming is nooit leuk. Houd dus altijd goed rekening met de vindbaarheid van uw bedrijfspand. U kunt bijvoorbeeld vooraf een duidelijke routebeschrijving sturen of zorgen voor bordjes of wegwijzers op het bedrijventerrein zelf. Ook het strategisch plaatsen van beachflags met uw bedrijfslogo vergemakkelijkt het vinden van de locatie. U kunt ook zelf rond het afgesproken tijdstip even voor de poort gaan staan om de bezoeker te ontvangen. De waardering voor een bedrijf begint namelijk vaak al voor de deur.

Richt de balie mooi in

De kans is groot dat de welkomstbalie de eerste kennismaking is met het interieur van uw kantoor. Daar begint de presentatie dus. Zorg voor een mooie inrichting die de bezoeker gelijk de indruk geeft dat hij of zijn welkom is. Kleine desks, die de bezoeker en medewerker de mogelijkheid bieden om op ooghoogte met elkaar te communiceren, zijn steeds vaker de norm. U kunt de receptiebalie ook aankleden met kleine roll-up banners die uw logo en/of producten tonen. Werkt u met een receptionist(e)? Zorg er dan voor dat de gastheer of -vrouw vriendelijk is en hospitaliteit uitstraalt.

Zorg voor een comfortabele wachtruimte

Kunt u een klant of bezoeker niet direct te woord staan of helpen? Zorg dan in elk geval voor een aangename en comfortabele wachtruimte. Bied de gast in sowieso de mogelijkheid om water, koffie of thee te pakken. Het klaarzetten van wat kleine versnaperingen en neerleggen van interessante lectuur helpt ook om de minuten te doden.

Verzeker dat klanten ook binnen de weg vinden

U kent natuurlijk prima de weg in uw bedrijfspand, maar dat geldt niet noodzakelijkerwijs voor de bezoekers. Ga er dus zeker niet automatisch van uit dat mensen de weg naar het onthaal zelf wel vinden. Met bordjes kunt u goed aangeven waar ze moeten zijn en waar zich belangrijke ruimtes zoals de toiletten bevinden.

Maak een opgeruimde indruk

Een kantoor waar je struikelt over de kartonnen dozen of de papieren documenten lukraak rondslingeren oogt chaotisch en onprofessioneel. Een ordelijke werkomgeving biedt sowieso voordelen, maar het gedeelte dat zichtbaar is voor bezoekers is eigenlijk nog belangrijker. Berg documenten daarom op in mappen en kasten, breng vuile kopjes en glazen meteen weg en plaats netjes afgesloten vuilnisbakken waarin bezoekers hun afval snel en gemakkelijk kwijt kunnen.

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »